جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

دوربين بولت حرارتي هايك ويژن

۳۵ بازديد

دوربين بولت حرارتي هايك ويژن

شركت هايك ويژن (  hikvision  )دوربين هاي بولت حرارتي سري deep learning خود را كه از الگوريتم هاي هوش مصنوعي جهت تصوير برداري بهينه و مناسب تر در فضاهاي بيروني و پيراموني استفاده مي كند را به بازار عرضه كرد اين سري از دوربين ها با استفاده از هوش مصنوعي مي توانند انواع آتش سوزي ها را پيش از وقوع شناسايي و هشدار بدهند .

 

دوربين بولت حرارتي مبتني بر هوش مصنوعي هايك ويژن

دوربين هاي جديد حرارتي هايك ويژن از پردازنده هوشمند GPU بهره مي برند كه امكان بروز رساني و استفاده از قابليت هاي هوشمند نسل بعدي را در آينده نزديك براي مشتريان هايك ويژن فراهم مي كند . از لحاظ قيمتي نيز اين سري كاملا مقرون به صرفه بوده و نسبت به ساير تجهيزات حرارتي قيمت معقول تري دارند . سري جديد دوربين هاي حرارتي هايك ويژن با استفاده از الگوريتم هاي هوش مصنوعي تعبيه شده بر روي خود قادر است تا تجزيه و تحليل تصاوير را با حداقل خطا انجام دهد . برخي از اين آناليز ها شامل عبور از خط فرضي ، تشخيص ورود يا خروج به منطقه از پيش تعريف شده ، تشخيص هوشمند انسان از غير انسان است . استفاده از هوش مصنوعي ، باعث شده تا آلارم هاي اشتباه ناشي از تكان دادن دوربين ، افتادن برگ درختان يا ساير اشياي بي اهميت به طرز قابل توجهي به حداقل برسد و دقت سيستم افزايش پيدا كند .

براي خريد دوربين مداربسته  به وبسايت شركت مهرتجارت مراجعه كنيد.

استفاده دوربين هاي بولت حرارتي جديد هايك ويژن از پردازنده داخلي GPU باعث شده تا كيفيت تصوير اين دوربين ها بسيار بالاتر از حد معمول باشد ،كاربران با بروز رساني اين پردازنده گرافيكي مي توانند الگوريتم هاي پيچيده تر با ميزان داده هاي بيشتر را در حوزه آناليز تصوير ( VCA ) را به خوبي اجرا كنند . از دوربين هاي بولت حرارتي هايك ويژن مي توان در پروژه هاي مختلفي از جمله نيروگاه ها ، فرودگاه ها ،معادن ، مزارع و … استفاده كرد . پايه مناسب و ظاهر جمع و جور طراحي شده براي اين دوربين به گونه اي است كه به راحتي مي توان آن را در فضاهاي مختلف و با زاويه و جهت دلخواه نصب كرد .در حال حاضر مدل DS-2TD2137/V1 از سري دوربين بولت حرارتي در دسترس مشتريان قرار گرفته است.

بيشتر بخوانيد:  بهترين دوربين‌ مدار بسته

 

 

دوربين مداربسته ديد در شب

۳۶ بازديد

دوربين مداربسته ديد در شب

 

عشق دوربين!

كارور” نويسنده آمريكايي، مجموعه داستاني دارد با عنوان «وقتي از عشق حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم؟!» البته در اينجا ما را با داستان و نويسنده و عشق كاري نيست، اما بايد قبول كرد بسياري از مشتريان ايراني «عشق» بهترين‌ها را دارند، بي آن كه سطح نياز خود را سنجيده باشند. بسياري از ما پيش از آن كه نياز امنيتي فضاي تحت نظارت خود را ارزيابي كرده و مشخصات فني دوربين مداربسته متناسب را برآورد كرده باشيم، به دنبال گران‌ترين يا بهترين دوربين مداربسته بازار مي‌گرديم. در حالي‌كه لزوماً گران قيمت‌بودن محصول نشان‌دهنده كارايي آن در هر محيطي نبوده و قيمت پايين‌تر كاهش كيفيت را مشخص نمي‌كند؛ در اين باره حرف خواهيم زد!

فيلتر مادون قرمز يا فيلترينگ مادون قرمز

يكي از اشتباهات رايجي كه در نوشتن و همين‌طور مرور محتواهاي بي‌شمار مربوط به قابليت ديد در شب و تصويربرداري در تاريكي دوربين‌ها رخ مي‌دهد، استفاده از عبارت «فيلتر مادون قرمز» است؛ اين عبارت به سبب معنايي دوپهلوي خود غلط‌انداز است. فيلتر مادون قرمز مي‌تواند معادل IR-Pass يا IR-Cut باشد؛ دو كاربرد متضاد! فيلتر مادون قرمز (حالت اول) به فيلتري اشاره دارد كه پرتوهاي مادون قرمز را به خود جذب مي‌كند، در صورتي كه IR-Cut فيلتري است كه جلوي ورود اشعه مادون قرمز را به داخل دوربين در طول روز گرفته و كيفيت تصوير روز (روشنايي) را تضمين مي‌كند.

يك  دوربين مداربسته  مادون قرمز زبل!

ديد در شب دوربين مداربسته از دوربين مداربسته IP گرفته تا دوربين مداربسته AHD يا حتي دوربين‌ مداربسته آنالوگ اغلب با استفاده از از تعدادي ال‌اي‌دي مادون قرمز ممكن شده است. مشكل اين روش اشباع تصاوير يا همان Overexpose شدن تصوير است؛ با توجه به اينكه نور مادون قرمز ارسالي به همه‌چيز به‌طور يكسان تابانده مي‌شود، اجسام نزديك به دوربين دچار اشباع نوري شده و كيفيت تصوير آنها افت مي‌كند و به‌صورت نقاط سفيد ديده مي‌شوند. براي حل اين مشكل، سامانه مادون قرمز هوشمند Smart IR بر روي دوربين‌هاي مداربسته نصب گرديده كه نور انداخته شده بر موضوعات تصويربرداري را متناسب با فاصله تنظيم مي‌كند.

حذف نور مادون قرمز؛ دنياي مجازي/ دنياي واقعي

استفاده از حذف‌كننده نور مادون قرمز، براي تمام دوربين‌هاي مداربسته داراي قابليت ديد در شب لازم است. به اين معنا كه هر چيزي در طول روز از خود علاوه بر بازتاب نور مرئي، پرتوي مادون قرمز ساطع مي‌كند. اين دو نوع پرتو دريافتي در شكل‌گيري تصوير اختلال ايجاد كرده، وضوح تصوير را متاثر مي‌سازند؛ دوربين به دو صورت مكانيكي يا الكترونيكي يا سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نور مادون قرمز را حذف مي‌كنند.
بديهي است كه حذف نور به صورت واقعي از حذف نرم‌افزاري اثر پرتو مادون قرمز بر از تصوير، كيفيت و قيمت بالاتري خواهد داشت.

از چه حرف مي‌زنيم؟!

براي نظارت بر يك انبار كوچك با ابعادي در حدود 5 متر در 3 متر كافي است از براي مثال مي‌توان از يك دوربين مداربسته ويوتك بولت استفاده كنيم كه قابليت ديد در شبي با برد موثر حدود 6 متر داشته باشد؛ مي‌توان به‌جاي هزينه‌كرد براي دوربيني با برد بيشتر و تصوير بهتر، آن را به امكاناتي چون تشخيص حركت مسلح كرد؛ يا اگر فضايي خالي مانند آسانسور نياز به مونيتورينگ دارد، سيستم مادون قرمز هوشمند از الزامات نيست. و در جايي مثل ورودي فرودگاه كه 365 روز سال به‌طور شبانه روزي روشن است، نيازي به استفاده از دوربيني با قابليت ديد در شب نخواهد بود و شايد يك دوربين مداربسته سامسونگ دام بدون IR افاقه كند! در نهايت آنچه كه ما از آن حرف مي‌زنيم، «تناسب» است؛ تناسب نياز و خريد دوربين مداربسته!

تي وي تي 

ديد در شب دوربين مداربسته چيست و چگونه عمل مي كند؟

 

دوربين مداربسته آنگونه كه از اسمش پيداست براي پوشش دهي 24 ساعته از يك مكان مي باشد و در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه بايد عمل كند.هنگام روز دوربين مدار بسته به خوبي عمل كرده و وظيفه پوشش دهي و نظارت مكان را با وضوح زياد انجام مي دهد. اما سازنده هاي دوربين مداربسته براي رفع مشكل دريافت تصوير در شب هنگام و در نور كم چه فكري كرده اند؟ با هم به بررسي تكنولوژي هاي دوربين مداربسته ديد در شب ميپردازيم.

ديد در شب بهتر با گشودگي بيشتر ديافراگم

در بسياري از دوربين هاي مدار بسته براي اينكه در شب از ديد بهتري برخوردار شوند از ديافراگمي با كشودگي بيشتر استفاده مي شود تا سنسور بتواند در شب نور بيشتري از محيط دريافت نمايد. اين همان تكنولوژي است كه اكنون در بسياري از گوشي هاي موبايل ديده مي شود. ديافراگم قطعه اي است كه بعد از لنز و قبل از سنسور قرار مي گيرد و ميزان دريافت نور از لنز به سنسور را تعيين مي كند.

دوربين مداربسته ديد در شب به واسطه باز شدن و نور گيري ديافراگم

هر چقدرعدد درجه بندي ديافراگم نزديك به يك باشد از گشودگي ديافراگم بيشتري بهره مي بريم و مقدار نور بيشتري در شب برخودار خواهيم شد. اما خب اين تكنولوژي نيز بي نقص نيست و گشودگي زياد ديافراگم در دوربين مداربسته ديد در شب، اين معضل را دارد كه عمق ميدان به شكل محسوسي كاهش يابد و مقدار نقاط فوكوس در يك تصوير كم شود. خوشبختانه به دليل اتوماتيك بودن ديافراگم، اين قطعه در طول روز نور كمتري را از خود عبور داده و عمق ميدان گسترده اي را پوشش مي دهد.

هايك ويژن

نقاط قوت استفاده از ديافراگم

  • ديد درشب دوربين مداربسته بدون استفاده از سخت افزار ارسال نور
  • نا محسوس بودن مكان دوربين و سمت لنز آن در شب
  • ديد در شب رنگي و تصوير مناسب

نقاط ضعف استفاده از ديافراگم باز

  • عمق ميدان كم و فوكوس محدود دوربين مداربسته
  • عدم توانايي دريافت تصوير در تاريكي مطلق
  • كم شدن سرعت شاتر و تاخير داشتن تصوير

استفاده از امواج مادون قرمز براي ديد درشب دوربين مداربسته

امواج مادون قرمز يا Infrared كه در اصطلاح IR نام دارد، نوعي از امواج نوري است كه با چشم غير مسلح انسان قابل ديد نمي باشد. اما سنسور دوربين مدار بسته بگونه اي طراحي شده كه مي توانند اين نور را در محيط دريافت نمايند و اجسام را به واسطه اين نور شناسايي كنند. تكنولوژي دوربين مدار بسته به واسطه Led مادون قرمز بسيار ارزان است ودوربين مداربسته ديد در شب  قادر است در محدوده ي پوشش دهي مادون قرمز تصاوير بسيار مناسبي را دريافت نمايد.

اما بازهم تكنولوژي امواج مادون قرمز معايبي نيز دارد و آن هم برد پايين امواج مادون قرمز به نسبت نورطبيعي است، كه مي بايست براي پوشش دهي بيشتر از پروژكتورهاي بزرگتر يا از دوربين مداربسته ديد در شب با Led هاي مادون قرمز بيشتر استفاده گردد. همچنين امواج IR قابليت گذر از شيشه را ندارد و اگر درب شيشه اي يا ديوار شيشه اي در مسير باشد، ديد درشب در آن سوي شيشه وجود نخواهد داشت. اما اين پايان معايب اين تكنولوژي نيست و دوربين مدار بسته ديد در شب با تكنولوژي IR در تاريكي تصاوير سياه و سفيد تهيه مي كند. علت آن هم عدم تشخيص رنگ با امواج مادون قرمز مي باشد.

بيشتر بخوانيد:   نصب دوربين مداربسته        

محاسن تكنولوژي مادون قرمز

  • قيمت پايين با عملكرد مناسب دوربين در شب
  • ديد در شب مناسب و تصوير با كيفيت
  • داشتن تصوير در تاريكي مطلق

معايب تكنولوژي مادون قرمز

  • ديد در شب سياه و سفيد
  • پوشش دهي كمتر نور مادون قرمز در مقايسه با تور مرعي
  • عدم عبور امواج از شيشه
  • تخصصي بودن تنظيم دوربين مداربسته براي ديد در شب

تكنولوژي استارلايت براي ديد در شب رنگي

در مقاله اي اختصاصي در مورد دوربين مداربسته استارلايت توضيح داده ايم. اما اگر بخواهيم به صورت مختصر در مورد تكنولوژي استارلايت بگوييم، استفاده از گشودگي ديافراگم و تكنولوژي IR در يك محصول است.

بگذاريد به صورت ساده توضيح دهيم كه دوربين هاي مداربسته ديد در شب با تكنولوژي استارلايت به يك سنسور قوي و با حساسيت بالا و همچنين گشودگي ديافراگم بالا عرضه شده كه با كمترين ميزان نور تصوير رنگي را تهيه نمايد، اما اگر در محيط نور آنقدر كم شود كه ديگر از روش اول تصويري مطلوب دريافت نشود، دوربين از امواج مادون قرمز براي روشن كردن محيط استفاده مي كند و تصاوير سياه و سفيد خواهد شد.

تكنولوژي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي شارپ

شركت شارپ با استفاده از دو تكنولوژي امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش توانست از دوربين مداربسته رنگي در تاريكي مطلق پرده برداري كند. هر چند اين دوربين هاي مداربسته هنوز با فراگير شدن فاصله زيادي دارد اما روش استفاده از اين تكنولوژي ها جالب مي باشد. دوربين مداربسته اين شركت ابتدا موقعيت اشياء را در اطراف دوربين شناسايي كرده و به وسيله امواج ماوراء بنفش طيف تغيير نوري را شناسايي و به وسيله يك پردازنده انحصاري، رنگي نزديك به رنگ اصلي را باسازي كرده و به اين ترتيب تصويري رنگي خروجي مي دهد. اما از معايب بزرگ اين تكنولوژي قيمت بسيار بالا و گستره پوشش دهي كم آن است تا مانع فراگير شدن اين تكنولوژي در جهان باشد.

محاسن تكنولوژي رنگي شارپ

  • ديد در شب رنگي با رنگ بندي مناسب
  • استفاده هم زمان از دو طيف نوري مادون قرمز و ماوراء بنفش

معايب تكنولوژي ديد در شب شارپ

  • قيمت بسيار بالاي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي
  • پوشش دهي كم ديد در شب و رنگهاي ساختگي

 

 

 

نحوه تماشاي تلويزيون زنده با اين نام مجاز نمي باشد

۳۲ بازديد

نحوه تماشاي تلويزيون زنده با اين نام مجاز نمي باشد

در اين مقاله ، ما به طور مفصل نحوه مشاهده محتواي آنلاين مسدود شده را توضيح داديم.

بله ، اگر اين مقاله را بخوانيد ، ممكن است آماده باشيد تا كليه هاي خود را بفروشيد تا همزمان با ساير برنامه هاي سراسر جهان ، آخرين قسمت از فصل آخر برنامه مورد علاقه خود را تماشا كنيد ، اما به دلايل مختلف قانوني و غيره. اجازه ندهيد كه اين اتفاق بيفتد.

 

شما مي توانيد برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه خود را از هر كجاي دنيا تماشا كنيد / پخش جرياني كنيد - بدون اينكه كليه هاي خود را بفروشيد ، فقط چند قدم ديگر فاصله داريد.

 

بدون نياز به مهارت هك و دسترسي به محتواي شبكه هايي مانند Netflix ، BBC iPlayer ، Amazon Prime ، Bundesliga و غيره ، فقط به عنوان دستيابي به موفقيت حرفه اي محدوديت هاي جغرافيايي اعمال شده براي شما را بخوانيد.

 

چگونه سخنراني هاي اين نام مجاز نمي باشد مورد علاقه خود را مشاهده كنيم

اين نام مجاز نمي باشد نصب كنيد

Chita اين نام مجاز نمي باشد را براي دستگاههاي Windows ، Mac ، iPhone يا Android خود بارگيري كنيد. شما خوشحال خواهيد شد زيرا Cheetah اين نام مجاز نمي باشد ، با سرورهاي متعدد خود در سراسر جهان ، سخنراني / پخش جرياني دقيق تري از نمايش هاي تلويزيوني مورد علاقه خود را با بالاترين كيفيت و سرعت ممكن به شما ارائه مي دهد.

محل چسباندن مورد نظر خود را انتخاب كنيد

اين نام مجاز نمي باشد خود را باز كنيد و مكان خود را هر جا كه نمايش مورد علاقه شما پخش مي شود تغيير دهيد. آيا مي خواهيد آخرين سخنراني ها در مورد محبوب ترين سرويس هاي پخش را ببينيد؟ در سراسر ايالات متحده خدمت كنيد. مي خواهيد اخبار محلي اورنگ آباد را ببينيد؟ در سراسر هند خدمت كنيد و اوقات خوبي داشته باشيد.

 

به طور معمول از اينترنت استفاده كنيد

يك مرورگر ، پخش كننده ويديو يا پيوست ديگر را باز كنيد و فقط آن را تمام كنيد. ديگر لازم نيست با شرايط پيچيده كنار بياييد و نگران مرور مطالب مورد علاقه خود نخواهيد بود ، خبري از خرابكاري نيست. تا زماني كه اين نام مجاز نمي باشد شما روشن باشد ، مي توانيد با دسترسي به تمام محتوايي كه مكان جديد شما ارائه مي دهد - منهاي هرگونه هكر يا جاسوسي ، محتواي خود را به راحتي مشاهده كنيد.

 

چرا به سخنراني هاي تلويزيون دسترسي ندارم؟

دلايل زيادي براي اين مشكل وجود دارد كه در زير توضيح خواهم داد.

 

شايد از شنيدن اينكه پول نقش مهمي در اين امر دارد تعجب نكنيد ، زيرا همانطور كه همه اعتراف مي كنند ، پول دليل اصلي وارونه جلوه دادن جهان است. يك فيلم يا نمايش ممكن است در بعضي مناطق خوب كار نكند ، بنابراين استوديو نمي خواهد همه هزينه هاي بومي سازي و بازنويسي را پوشش دهد.

 

شايد به اين دليل كه قوانين سانسور در برخي احزاب محتواي سخنراني را غيرقانوني مي داند. شايد در مورد تقسيم عرضه يا چرخش بازارهاي خاكستري باشد. شايد اين مطالب داراي موضوعات نژادپرستانه باشد ، شايد ... اين مي تواند ادامه يابد ، اما من فكر مي كنم اين را درك خواهيد كرد.

 

به طور خلاصه ، اگر چندان خوش شانس نباشيد ، مكان شما در يك منطقه جغرافيايي ممنوع است و نمي توانيد يك سخنراني يا فيلم خاص تلويزيوني را تماشا كنيد ، كه اين امر مستثني است. حتي سخنراني هايي كه قبلاً براي تماشاي آنها پرداخت كرده ايد از نظر جغرافيايي محدود به شما خواهد بود.

 

اما اكنون واقعاً نبايد مشكل شما باشد ، اينطور است؟ فقط از اين نام مجاز نمي باشد استفاده كنيد ...

نحوه انتخاب سرور اين نام مجاز نمي باشد مناسب

براي تماشاي سخنراني ها در ايالات متحده ، كافي است به يك سرور اين نام مجاز نمي باشد ايالات متحده متصل شويد. براي ديدن چيزي از ژاپن ، با يك سرويس در ژاپن تماس بگيريد. با كمترين قيمت به راحتي تمام محدوديت ها را پشت سر خواهيد گذاشت.

 

همانطور كه گفته شد ، همه بندگان يكسان خلق نشده اند. برخي از اين نام مجاز نمي باشد ها (مانند Chitaاين نام مجاز نمي باشد ، اگر يك مثال تصادفي كاملاً خنثي بياورم) داراي سرورهاي خاصي هستند كه براي مشاهده / پخش خاص طراحي شده اند و كمي نرمتر و سريعتر اجرا مي شوند ، بنابراين لازم نيست نگران شلوغي و بهم ريختگي باشيد. .

 

همچنين اگر به يك سرويس جهاني اول متصل باشيد به شما كمك مي كند تا به محتواي متنوعي دسترسي پيدا كنيد. اينترنت چهارشنبه ها در آنجا پيشرفت مي كند ، بنابراين مي توانيد به چيزي مانند افراد جهان اول دسترسي داشته باشيد.

 

آيا مي توانم از اين نام مجاز نمي باشد براي تماشاي تلويزيون در دستگاه تلفن همراه خود استفاده كنم؟

در هر صورت مي توانيد اين نام مجاز نمي باشد براي خود تنظيم كنيد: اگر از Chitaاين نام مجاز نمي باشد استفاده مي كنيد ، استفاده از كامپيوتر ، مك ، آيفون ، iPad ، تلفن Android ، Linux و حتي روتر Wi-Fi آسان است. به محض آماده شدن مي توانيد سخنراني هاي مورد علاقه خود را در ايالات متحده يا هرجاي دنيا مشاهده كنيد.

 

آيا اين نام مجاز نمي باشد سرعت اتصال شما را كاهش داد؟

هيچ كس وقت بافر ندارد. متأسفانه ، برخي از اين نام مجاز نمي باشد ها اين مشكل را ايجاد مي كنند ، زيرا سرورهاي فناوري به اندازه كافي كوچك نيستند تا بتوانند با دقت بيشتري از ويدئو استفاده كنند. (شما براي آنچه براي اين نام مجاز نمي باشد رايگان پرداخت مي كنيد پرداخت مي كنيد.)

 

برخي از اين نام مجاز نمي باشد ها براي مشاهده هر نوع محتوايي بيشتر در دسترس هستند. متأسفانه ، اين نام مجاز نمي باشد براي سرعت بخشيدن به جريان شما وجود ندارد ، اما موارد ديگري نيز وجود دارد كه مي تواند عمليات را كمي كندتر كند. به عنوان مثال ، هرچه از سرورهاي اين نام مجاز نمي باشد بيشتر استفاده كنيد احتمال وام گرفتن سرور كمتر است ، به اين معني كه سرعت بالاتري خواهيد داشت. و همانطور كه قبلاً اشاره كردم ، برخي از اين نام مجاز نمي باشد ها ، مانند Vita اين نام مجاز نمي باشد هاي Chita ، خدمات پخش جرياني ويژه اي دارند كه براي كار به بهترين شكل ممكن طراحي شده اند.

آيا اين نام مجاز نمي باشد قانوني است؟

در كشورهاي مدرن و در حال توسعه ، بله. استفاده از اين نام مجاز نمي باشد در ايالات متحده ، انگلستان ، برزيل ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن و اكثر كشورها قانوني است. (بديهي است كه شما با آن كاري غيرقانوني انجام نمي دهيد.) برخي از كشورها ممكن است استفاده از آنها را محدود كنند - شما آنها را از قبل بهتر مي شناسيد - بنابراين قبل از استفاده از اين نام مجاز نمي باشد هنگام سفر به اين كشورها ، يا اگر در اين كشورها زندگي مي كنيد ، مطمئن شويد كه قوانين يك كشور

 

در كل: برخي از سايت هاي مشاهده / پخش جرياني وجود دارد كه واقعاً اين نام مجاز نمي باشد را دوست ندارند و در صورت مشاهده اينكه شما از يكي از آنها استفاده مي كنيد ، در واقع شما را مسدود مي كنند.

جهت نمايش اطلاعات بيشتر از چيتا وي پي ان كليك نماييد

 

راهنماي خريد دوربين مدار بسته براي آپارتمان هاي مسكوني

۳۰ بازديد

راهنماي خريد دوربين مدار بسته براي آپارتمان هاي مسكوني

امروزه روز با پيشرفت تكنولوژي دوربين مدار بسته  هايك ويژن و توسعه تكنولوژي هاي هوشمند ارزان قيمت، اكثر مالكان ساختماني به فكر استفاده از دوربين هاي مدار بسته در ساختمان هاي خود افتاده اند. برخي از مهمترين نگراني هايي كه آنها را به فكر استفاده از دوربين مداربسته مي اندازد عبارتند از: پوشش مبادي ورودي و خروجي ساختمان جهت مشاهده افراد مشكوك و همسايه ها، پوشش فضاي داخل پاركينگ خودرو هاي ساكنين، پوشش فضاي لابي و راه پله ها، پوشش بر اصلي بيروني ساختمان شامل خيابان اصلي و فرعي، ارائه تصوير دائمي ازفضاهاي ساختمان و بسياري از موارد ديگر مي باشد.

از چه تكنولوژي بايد استفاده كنيم؟

جهت پوشش محيط ساختمان ها از سه نوع تكنولوژي مدار بسته آنالوگ، HD و آي پي مي توانيم استفاده كنيم، سيستم آنالوگ، قديمي ترين و ارزان ترين تكنولوژي است كه مي توان استفاده كرد، كيفيت پايين دوربين آنالوگ معمولا بزرگترين نقطه ضعف آنها مي باشد، بهترين دوربين آنالوگ تنها ?.? مگا پيكسل رزولوشن دارد، كه اين موضوع براي بسياري از مالكان آزار دهنده است، علاوه بر آن زاويه كم، دوربين آنالوگ ديگر نقطه ضعف آن مي باشد ( حداكثر ??درجه )، اين عوامل باعث مي شود تا مالكان معمولا اين سيستم را انتخاب نكنند اما هستند صاحبان آپارتمان هايي كه هنوز از اهميت تجهيز به سامانه دوربين مداربسته غافل هستند و از دوربين آنالوگ براي پوشش فضاهاي ساختماني خود استفاده مي كنند. كيفيت پايين و قابل اعتماد نبودن تصوير ضبط شده، در مواقع حساس از بزرگترين نقاط ضعف سيستم آنالوگ مي باشد.

 

سيستم تحت شبكه يا آي پي، اين سيستم با استفاده از دوربين مداربسته مگا پيكسل با رزولوشن بالا ( حداقل يك مگا پيكسل ) و استفاده از بستر شبكه بهترين كيفيت را ارائه مي دهد. استفاده از بستر كابل و سوييچ شبكه و مركز كنترل تحت شبكه (NVR) باعث شده تا اين سيستم به عنوان يك راه حل گران قيمت و كمي پيچيده به لحاظ عملكرد در بين راهكارهاي پيشنهادي شناخته شود. كيفيت تصوير بالا، زاويه ديد وسيع، انتقال تصوير روي بستر شبكه و اينترنت و چندين مورد ديگر، به عنوان نقاط قوت اين سيستم شناخته مي شوند. اما قيمت بالاي دوربين، مركز كنترل ضبط، سوييچ و همچنين ساير تجهيزات مصرفي، اين سيستم باعث مي شود تا اين تكنولوژي هم براي بسياري از ساختمان هاي مسكوني جذابيتي نداشته باشد. با اين همه مالكان مشكل پسندي هم وجود دارند كه جهت پوشش فضاهاي آپارتمان مسكوني خود از اين نوع سيستم استفاده مي كنند.

تكنولوژي HD مخفف High Defenition، به عنوان تكنولوژي جديد كه حدودا هفتيا هشت سال پيش وارد بازار مدار بسته شد، با استفاده از دوربين ديجيتال و مگا پيكسل و استفاده از بستر كابل هاي كواكسيال ( همان بستر كابلي كه براي دوربين هاي آنالوگ استفاده مي شد) و قيمت پايين تر از سيستم تحت شبكه به عنوان يك پيشنهاد جذاب از سمت مالكان ساختمان ها مورد استقبال قرار گرفت. رزولوشن، زاويه ديد بالا و قيمت پايين اين دوربين مداربسته نسبت به سيستم تحت شبكه، كابل كشي راحت و ارزان، همه و همه از نقاط قوت اين سيستم به شمار مي آيد، از جمله نقاط ضعف محدود اين سيستم براي كاربري در موارد مسكوني مي توان به ميزان زياد كابل هاي مصرف شده اشاره كرد، در اين سيستم به ازاي هر دوربين بايد يك كابل كواكسيال تركيبي از دوربين مداربسته تا مركز كنترل ضبط تصوير ديجيتال كابل كشي شود. با توجه به مواردگفته شده اكثر مالكان ساختمان هاي مسكوني پس از گشت و گذار فراوان در بازار و مشورت با فروشندگان مختلف سيستم HD را انتخاب مي كنند.

در صورتي كه نياز به  خدمات  نصب دوربين مداربسته   داريد ما شركت مهر تجارت را به شما پيشنهاد مي كنيم.

انتخاب برند 

برند هاي متعددي در بازار ايران مشغول فعاليت هستند، برند هاي اصطلاحا بدون نام ( No Name)، با قيمت و كيفيت تصوير پايين در بازار هستند كه پس از نصب با گذر زمان دچار افت كيفيت مي شوند، اما در سوي ديگر برخي از برند ها هم به صورت حرفه اي وجود دارند كه كيفيت و قيمت بالايي دارند اين برند ها بازار فروش محصولاتشان بانك ها، نيرو گاهها و پروژه هايي از اين قبيل مي باشند. اما برند هاي ديگري نيز وجود دارند كه به لحاظ تقسيم بندي در رده برندهاي متوسط رو به بالا قرار مي گيرند، انتخاب تجهيزات مدار بسته از اين برند ها مي تواند يك راه حل خوب باشد.

برخي از ويژگي هاي يك برند مناسب عبارتند از: سابقه فعاليت برند در دنيا ( حداقل ? سال از عمر برند گذشته باشد)، سابقه فعاليت برند در كشور ( حداقل ? سال از عمر برند در ايران گذشته باشد)، دارا بودن نماينده فعال و خوش سابقه در بازار، خريد از شركت فروشنده دوربين مداربسته ( دوربين مداربسته تي وي تي ) بجاي فروشگاهها، كه داراي نامه نمايندگي از برند باشند، زمان گارانتي، انتخاب برندهايي كه پروژه هاي مشابه زيادي در بازار ساختمان هاي مسكوني انجام داده باشند

 

اهميت استفاده از راهنماي خريد دوربين مدار بسته باعث مي شود تا بتوانيم بهينه ترين خريد را با توجه به نياز حفاظتي و بودجه داشته باشيم. اهميت انتخاب شركتي كه بتواند خدمات پس از فروش حرفه اي و مناسب ارائه دهد بسيار تاثير گذار است.

رونمايي هايك ويژن از سيستم اسكن زير وسيله نقليه سبك و سنگين (UVSS)

۳۳ بازديد

رونمايي هايك ويژن از سيستم اسكن زير وسيله نقليه سبك و سنگين (UVSS)

به منظور دستيابي به سطح امنيتي بالاتر براي مشتريان، شركت  هايك ويژن   راهكار پيشرفته اي را پيشنهاد داده است، اين سامانه با استفاده از توانمنديهاي صنعت نظارت تصويري زير خودروهاي نقليه سبك و سنگين را اسكن كرده و هر گونه تغيير و يا تهديدي را آشكار سازي مي نمايد. اين سامانه به UVSS، مخفف Under Vehicle Surveillance Systems مي باشد. اين سامانه داراي دو نوع ثابت و قابل حمل توسط شركت هايك ويژن توليد و روانه بازار شده است.

از لحاظ فني سامانه UVSS بصورت كاملا خاصي طراحي شده است تا بتواند به سرعت و به طور موثر فضاي زير وسايل نقليه سبك و سنگين در حال حركت را اسكن كرده و با آشكار نمودن هر گونه تغيير غير محسوسي در زير اين وسايل كمك شاياني به پرسنل حفاظتي و امنيتي بكند. سرعت ارائه اين خدمت توسط شركت هايك ويژن به گونه اي است كه كمترين ميزان ترافيك ناشي از كنترل اين وسايط را ايجاد مي كند. در واقع با بكارگيري سيستم اسكن هوشمند زير وسيله نقليه علاوه بر كنترل خودروها به لحاظ امنيتي كمترين ميزان ترافيك ناشي از بازرسي آنها وجود خواهد داشت.

همانگونه كه گفته شد با توجه به نياز مشتريان، شركت هايك ويژن اقدام به ارائه دو نمونه سيستم هاي اسكن هوشمند ثابت و قابل حركت نموده است. قابليت اسكن سريع و موثر جزو توانايي هاي هر دو نوع ثابت و قابل حركت مي باشد.

 

پيشگيري از وقوع جرم:

نصب آسان سيستم UVSS در محل مورد نظر توانايي تصوير برداري اتوماتيك از زير وسايل نقليه با كيفيت بالا در روز و شب را دارد. اين تصوير برداري ها كمك شاياني به كنترل حفاظتي مكان هاي عمومي مانند زندان ها را دارد، ايستگاههاي بازرسي، ورودي و خروجي گمرك و برخي ديگر از نقاط حساس جزو ماموريت هاي ويژه اين سيستم مي باشد. بكارگيري اين سامانه در فرودگاههاي شلوغ، سالن هاي پرحجم، رويداد ها و جشن هاي بزرگ، مكان هاي عمومي باعث شناسايي و خنثي كردن بسياري از اقدامات مجرمانه و خرابكارانه مي شود. اين تهديد ها مي تواند از طريق پنهان كردن بمب ها و سلاح هاي مختلف و يا كالاهاي قاچاق در خودروهاي ورودي به محل هاي بالا رخ بدهد. وظيفه شناسايي و اعلان خطر كردن در مورد اين تهديد ها با سامانه UVSS شركت هايك ويژن به آساني در دسترس مشتريان قرار گرفته است.

تكنولوژي UVSS توانايي اسكن وسايل نقليه با سرعت و دقت بالا را جهت آشكار سازي تهديدات پنهان از قبيل قاچاق كالا، قاچاق افراد را دارد.

مدل ثابت اين اسكن هوشمند شركت هايك ويژن توانايي يكپارچه شدن با سيستم هاي امنيتي موجود جهت نمايش خودكار اسكن زير خودرو و ذخيره تصاوير با كيفيت بالا را دارا هستند. اين مدل با استفاده از بسترهاي امنيتي موجود در محل هايي كه نياز به سامانه اسكن هوشمند به صورت دائمي وجود دارد نصب و بكار گرفته مي شود.

مدل قابل حركت اين اسكن هوشمند جهت نصب، راه اندازي و بكار گيري در محل هايي كه نياز به آن بصورت دائمي نيست استفاده مي شود. دارا بودن صفحه نمايش مخصوص جهت نمايش تصاوير اين اسكنر روي آن و همچنين فضاي كافي جهت ضبط اين تصاوير روي حافظه اين دستگاه را دارد.

قابليت اتصال به دوربين هاي پلاك خوان جهت استفاده از تصاوير اين دوربين ها، اتصال به گيت هاي كنترل تردد خودرويي و… در مدل قابل حمل اين اسكن هوشمند هايك ويژن در دسترس مي باشد. اين توانمنديها از سامانه UVSS يك انتخاب خوب جهت برقرار كردن امنيت در اماكن عمومي، ورودي هتل ها و ديگر برنامه ها و محل هايي كه بطور موقت در برخي از ايام سال وجود دارند مي سازد.

بيشتر بخوانيد : ريست پسورد هايك ويژن     انتقال تصوير هايك ويژن

تشخيص سلاح و بمب توسط اسكن هوشمند زير وسايل نقليه هايك ويژن:

مدل ها ثابت و قابل حركت سامانه UVSS توانايي آشكار سازي بمب و سلاح هاي مختلف در زير خودروهاي ثابت و در حال حركتي كه از روي اين سنسور عبور مي كنند را دارا هستند. بدين وسيله مي توانيم بسياري از تهديدات مربوط به سلاح هاي بيو شيميايي، كالاهاي خطرناك و غير مجاز، كنترل ورود و خروج به محل هاي حفاظت شده با درجه ي حفاظتي مختلف و… را با اين اسكن هوشمند مشخص و نسبت به رفع آنها اقدام كنيم.

جهت استفاده از توانمنديهاي اين اسكن هوشمند مي توانيم ماژول هاي مختلف را روي آن راه اندازي كنيم. اتصال به راه بند جهت مديريت كنترل تردد خودرويي، ماژول چراغ راهنمايي و ساير تجهيزات اتاق كنترل و بسياري از اين موارد از جمله ماژول هاي مورد استفاده روي اين اسكن هوشمند مي باشد.

به لحاظ درجه حفاظت در برابر اثرات آب و هوايي و ضربه خواري اين تجهيزات از بالاتري استانداردهاي حفاظتي برخوردار هستند كه توانايي كار كردن در محيط هاي سخت آب و هوايي و نوري را دارا هستند. و در اين محل ها مي توانند با كيفيت بسيار خوبي از زير خودروهاي ثابت و يا در حال حركت اسكن و تصوير برداري كنند. همچنين توانايي جستجو بر اساس معيارهاي مختلف از جمله شماره پلاك خودرو، رنگ خودرو، نوع خوردو، زمان و … قابل انجام مي باشد.

با توجه به توانايي هاي اين اسكن هوشمند و كمك شاياني كه به ارائه طرح امنيتي سطح بالا به مسئولين اين امر مي كند مي توانيم از سامانه اسكن هوشمند تصاوير زير وسايل نقليه ثابت و متحرك در ورودي هاي فرودگاهي، بنادر، سفارتخانه ها و ساختمان هاي دولتي، ايستگاههاي پليس، انبارهاي پتروشيمي و همچنين كليه سايت هاي امنيتي كه داراي سطح حفاظتي بالا هستند، استفاده شده و از گزارشات اين سيستم استفاده كنيم.

اگر تمايل به خريد دوربين مداربسته داريد به شما پيشنهاد مي كنيم براي ديدن بهترين   قيمت دوربين مداربسته   به سايت شركت مهرتجارت مراجعه كنيد.

 

 

تاريخچه زعفران در ايران

۳۱ بازديد

تاريخچه زعفران در ايران

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد.

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد. اين كلمه در زبان‌هاي مختلف به شكل‌هاي گوناگون تلفظ مي‌شود. در پشتو و عربي "زعفران" ، در زبان‌هاي فارسي و تركي "Zefrun" ،  در زبان انگليسي "saffron"، در زبان اسپانيايي " azafr?n"، در زبان ايتاليايي "zaferano"، در زبان هندي "zuffron" و در زبان فرانسه "safrane" تلفظ مي­شود. در زبان سرياني كُركُم يا كَركُم ، ابوريحان بيروني ضمن وصف زعفران و نام‌هاي آن در زبان‌هاي مختلف مي‌گويد زعفران را به رومي اينخوس و قرقو، جالينوس قوروقوس گفته است.

زعفران در اعصار گذشته

 كارشناسان معتقدند كه زعفران اولين بار در كشورهاي يونان، ايران، تركيه و افغانستان رشد كرده است. به روايتي ديگر، پيدايش نخستين مزارع زعفران در جهان در نواحي همدان و كرمانشاه، تفرش و برخي از مناطق مازندران بوده است. پس از اسلام زعفران مناطق بروجرد، اصفهان، نهاوند و ري نيز شهرت زيادي پيدا نمود اما با حمله مغولان كشت آن رو به انقراض رفت. پس از آن كشت زعفران در بيرجند و قائنات شروع شد كه تا امروز هم ادامه دارد و بسيار شهرت يافته است.

 

 
   



در عصر هخامنشيان توليد زعفران در ايران قابل توجه بوده به طوري كه روزانه در دربار دومينه (حدود يك كيلوگرم) زعفران استفاده مي‌شد. كاربرد زعفران در آن زمان به عنوان رنگ و رايحه انواع خوراكي‌ها مانند تزئين كلوچه، شيريني و نان و همچنين در ساخت روغن‌هاي آرايشي بوده است. اين روغن‌ها همانند كرم‌ها يا ماسك‌ها امروزه نيز جهت زيبايي و لطافت پوست استفاده مي‌شوند. مستندات و شواهد تاريخي حاكي از اين است كه از زعفران براي عطر و بخور جهت خوشبو كردن فضاي كاخ‌ها، مجالس جشن و سرور نيز استفاده مي‌كردند. در سنگ نگاره‌هاي تخت جمشيد نيز جلوي داريوش دو بخوردان براي استفاده از عطر و بخور در كاخ‌هاي پرسپوليس كنده‌كاري شده است.

 

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

در عصر ساسانيان عرب ها با زعفران آشنا شدند و آن را از شهرهاي كرمانشاه و همدان وارد كشور خود نمودند و مورد استفاده‌هاي خوراكي و غيرخوراكي قرار مي‌گرفت.  محلول زعفران گاهي به عنوان استامپ براي درج علامت بازرگاني بر روي محموله‌هاي تجاري و يا زدن نقش علامت كشتارگاه بر روي گوشت گوسفندان و يا به عنوان خوشبو كردن پيكر مردگان پس از غسل ميت، تحرير خوشنويسي بر روي پوست آهو، آراستن نسخه‌هاي خطي و نوشتن عناوين يا تحرير حاشيه‌ها، رنگ كردن پارچه‌ها، قالي‌ها و ... كاربرد داشت.

در عصر قاجاريه هم همچون عصر هخامنشيان علاوه بر مصارف غيرخوراكي از زعفران استفاده‌هاي خوراكي هم مي‌كردند و در آماده كردن شربت زعفران و انواع آش‌ها، مسقطي، يخ در بهشت، شله زرد، حلوا و بستني كاربرد داشت؛ زعفران در گذشته جهت مصارف دارويي نيز استفاده مي‌شده است.

دانشمنداني همچون بخارايي، ابوعلي سينا، بغدادي، خراساني و بسياري از پزشكان ايراني- اسلامي از آن در توليد روغن‌ها، مواد آرايشي و ماسك‌هاي زيبايي استفاده مي‌كردند.

شاعراني همچون فردوسي و نظامي گنجوي در اشعار خود به خوشبو كردن فضا توسط زعفران اشاره دارند. براي مثال نظامي در اشعار خسرو و شيرين، اينگونه بيان مي‌كند: "زخار و خاره خالي كن ميانش      معطر كن به مشك و زعفرانش"

زعفران از همان زمان‌هاي گذشته به عنوان ماده‌اي خنده‌آور، مفرح و شادي‌آور، تقويت‌كننده عروق، تقويت هوش و حافظه در منابع طب و داروشناسي كهن ايراني و اسلامي شناخته شده است. پزشكان قديمي همچنين جهت درمان بيماري‌هايي همچون ماليخوليا و جنون‌، مغز و دماغ، سردرد، زخم، ورم‌ و درد مفاصل و به عنوان مسكن و خواب‌آور، تسكين دردهاي قاعدگي و تنظيم عادات ماهانه زنان، ضدعفوني‌كننده، تسهيل در زايمان، و جهت درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش، دستگاه تنفسي، چشم وگوش و ... از زعفران بهره مي‌گرفتند و در نسخه هايي تجويزي، زعفران تركيب اصلي دارو بود. در آن زمان براي شستشوي چشم، از محلول جوشانده نيمه گرم (ولرم) زعفران استفاده مي‌كردند چون خاصيت ضد عفوني كنندگي داشت.

 

منابع

-          Abdul Samad Katawazy; “A COMPREHENSIVE STUDY OF AFGHAN SAFFRON”; Research, Planning and Policy Directorate, April, 2013.

-          Salwee Yasmin and F. A. Nehvi; “Saffron as a valuable spice: A comprehensive review”; African Journal of Agricultural Research Vol. 8(3), pp. 234-242, 24 January, 2013.

-          محمد حسن ابريشمي؛ "زعفران از ديروز تا امروز"؛ انتشارات اميركبير؛ سال 1389.

-          وبسايت رسمي فروشگاه اينترنتي بهرامن        

منبع : ساعت24                                                                                          

دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه

۳۲ بازديد

دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه

 

از زمان هاي گذشته تا به حال، داشتن امنيت كامل در اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده به دغدغه اي بزرگ براي صاحبان اين اماكن تبديل گشته است. از جمله روش هايي كه براي تامين امنيت، در زمان عدم حضور تجهيزات الكترونيكي پيشرفته مورد استفاده قرار مي گرفت، استخدام كردن افرادي تنومند و يا به كار گيري سلاح سرد و گرم مختلف بود، تا امنيت را براي ما به ارمغان آورد. با پديدار شدن انقلاب صنعتي در كشور هاي مختلف، و ماشيني شدن زندگي روزمره مردم جهان ابزار هاي بسيار متفاوت و كاربردي وارد زندگي ما انسان ها شد. يكي از اين تجهيزات كه به كمك، صاحبان اماكن تجاري همچون طلا فروشي، صرّافي و بانك ها آمد دوربين مدار بسته امكان تجاري بود كه با نصب آسان و راه اندازي سريع خود جايگاه مناسبي در بين خريداران سيستم هاي نظارتي پيدا كرد.

92uv_z8.jpg

محيط هاي تجاري

محيط هاي تجاري، كه اغلب داراي اشيا و اجناس گران قيمت در محيط خود هستند، كيفيت بالايي را براي ضبط تصاوير و نظارت دقيق خود طلب مي كنند. در گام اول براي خريداري انواع مختلف دوربين مدار بسته اماكن تجاري، مشورت و حضور يك كارشناس براي در نظر گرفتن نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته، تعداد دوربين، جهت قرار گيري و محل نصب، مورد نياز است. پس از مشخص شدن موارد ذكر شده حالا نوبت نوع لنز و كيفيت تصاوير انتقالي به نمايشگر و فضاي ذخيره سازي همچون هارد است كه توسط نوع نياز خريدار تعريف مي شود. تنها گزينه براي لنز اين دوربين ها، چشمي 3.6 ميلي متري به بالا مي باشد تا امنيت محيط با قدرت بالا تامين گردد. تصوير برداري در شب يكي دگر از پارامتر هاي مهم است كه بايد در هنگام خريد دوربين مدار بسته AHD اماكن تجاري به آن توجه داشته باشيد. به طور كلي ميزان ديد در شب مناسب براي بانك ها، طلا فروشي و صرّافي ها 30 متر مربع كه در برند هاي مختلف به صورت سياه و سفيد و رنگي ارائه مي شود.

 

كارخانه و فضاي هايي با متراژ بزرگ

دوربين مدار بسته هايي كه براي فضايي با متراژ بالا خريداري مي شوند بالا ترين كيفيت ممكن را چه در لنز و چه در كيفيت تصوير و بدنه دارا مي باشند. مكان هايي كه براي نصب دوربين مدار بسته IP مي باشند كارخانه، فضا هاي بزرگ و سوله و هاي انبار هاي غذايي مي باشند، تا در زمان پايان ساعات اداري به كمك نيرو حفاظت و يا نگهباني مجموعه آمده و در صورت مشاهده حوادث غير مترقبه همچون آتش سوزي و يا سرقت اموال و اجناس، در سريع ترين زمان ممكن از اتفاقات محيطي با خبر شوند و موارد پيشگيرانه را، براي اتفاقات رخ داده را انجام دهند. سيستم نظارتي كه براي اين محيط ها اغلب خريداري مي شود با نام PTZ يا دوربين مدار بسته گردان شناخته مي شود، تا در كنار دوربين هاي معمولي دام و بولت امنيت مكان هاي نام برده شده را به ميزان قابل توجهي بالا ببرند.

انتخاب نهايي

حالا پس از شناخت انواع سيستم هاي نظارتي مناسب براي كارخانه، انبار و مجتمع هاي تجاري كوچك و بزرگ، بايد قبل از خريد به مواردي مهم كفه در كاركرد صحيح دوربين مدار بسته اماكن تجاري خريداري شده تاثير گذار است دقت كنيد. انتخاب محل نصب دوربين مدار بسته به نظارت دقيق محيطي كمك شاياني مي كند. براي بالا بردن دقت نظارت، بايد قبل از نصب تمام زاويه امكان تجاري و انبار ها را شناسايي كنيد كه اين كار اغلب توسط خود خريدار و با حضور كارشناسان صورت مي گيرد. نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته اماكن تجاري در وضوح و كيفيت تصاوير تاثير گذار است، بدين شكل كه لنز قدرتمند به كار رفته در سيستم نظارتي در صورت يكسان بودن (براي مثال لنز 3.6 ميلي متري) در تكنولوژي تحت شبكه و اچ دي سي وي آي از تفاوت و كيفيت فاحشي در خروجي برخوردار مي باشند. از ديگر مسائلي كه بايد به آن توجه داشت، قاب دوربين مدار بسته اماكن تجاري است كه در سه نوع بولت، دام و PTZ توليد گشته اند، و پيشنهاد مي شود در صورت خريداري دوربين دام و بولت از كيفيت تصوير و لنز بسيار بالا استفاده كرده و يا انتخاب اول خود را بر روي دوربين مدار بسته PTZ كه مخصوص اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده و بزرگ است قرار دهيد.

دوربين مداربسته  مناسب اماكن تجاري و كارخانه

در حال حاضر آمار ها نشان مي دهد كه در مكان هايي كه دوربين مداربسته وجود دارند، نرخ جرايم بسيار پايين تر از مكان هايي است كه فاقد اين دوربين ها هستند. دوربين  مداربسته كاربرد هاي فراواني دارند كه يكي از عمده ترين آن ها در اماكن و ساختمان هاي اداري است. از جمله كاربرد هاي دوربين مداربسته در اين اماكن مي توان به كنترل عبور و مرور ارباب رجوع، بالا بردن بازدهي كارمندان، نظارت بر امور انجام شده و … اشاره نمود.

به طور كلي از زمان هاي گذشته تا كنون داشتن امنيت كامل در اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده به دغدغه اي بزرگ براي صاحبان اين اماكن تبديل شده است و مراكز تجاري و فروشگاه ها از مهم ترين مراكزي هستند كه نيازي مبرم و هميشگي به نظارت و كنترل توسط دوربين مداربسته دارند.

با فراهم شدن بستر اينترنت و نرم افزار هاي تصوير خوان، دوربين مداربسته مي توانند تصاوير محيط را در هر لحظه به صورت آنلاين نشان دهند و همين دليل سبب شده تا ضريب امنيت در فضاهاي اداري بسيار بيشتر گردد. در ادامه مطلب ” دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه ” به معرفي انواع دوربين ها و كاركرد آن ها مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه ها

بهترين نوع دوربين هاي مدار بسته براي كارخانه ها و مراكز صنعتي، انواعي مي باشند كه از وضوح تصويري بسيار بالايي برخوردار هستند. دوربين هاي مدار بسته آنالوگ براي اين فضاها نامناسب، دوربين هاي مدار بسته اچ دي، دوربين مدار بسته اي اچ دي، دوربين مدار بسته فول اچ دي و دوبين مدار بسته تحت شبكه آي پي براي اين امر مناسب هستند. از انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب براي اين فضاها مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

دوربين هاي مدار بسته لامپي:

دوربين هاي مدار بسته لامپي يكي از رايج ترين انواع دوربين هاي مدار بسته هستند كه با فراهم كردن امكان جمع آوري اطلاعات به صورت 360 درجه نقشي مهم در كنترل تردد و نظارت بر امور دارند. دوربين هاي مدار بسته لامپي كاملا شبيه به لامپ هاي رشته اي هستند كه بر روي سر پيچ لامپ نصب شده اند و تفاوت آن ها با لامپ هاي معمولي به سختي معلوم مي گردد. عدم شناسايي و تشخيص اين نوع دوربين ها و همچنين زاويه ديد آن ها سبب شده است اين دوربين ها گزينه مناسبي براي سازمان هاي حفاظتي و محيط ها و فضاهاي جاسوسي باشند.

 

دوربين مدار بسته PTZ:

اين نوع از دوربين هاي مدار بسته كه بيشتر با نام دوربين مدار بسته اسپيد دام شناخته مي شوند، يكي ديگر از انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب اماكن تجاري و فضاهاي اداري مي باشند. دوربين هاي مدار بسته اسپيد دام عموما براي فضاهاي باز مناسب هستند، چرا كه مي توانند فضاي زيادي را تحت پوشش قرار دهند.

براي مثال اگر در يك مركز تجاري اين دوربين را نصب كنيد، توانايي پوشش دهي چند برابر يك دوربين معمولي را دارد و در ضمن اين دوربين ها قابليت زوم اپتيكال و ديجيتال را دارند تا بتواند جزئيات چهره و اشيا را بيشتر نمايش دهد، در نتيجه بهتر است براي فضاهاي باز دوربين هاي مدار بسته اسپيد دام در اولويت انتخاب قرار گيرند.

 تي وي تي

دوربين مدار بسته AHD:

دوربين هاي مدار بسته AHD يكي از بهترين دوربين هاي مدار بسته آنالوگ هستند كه براي انتقال تصاوير از تكنولوژي سيستم هاي تلوزيوني ديجيتال استفاده مي كنند. اين گروه از دوربين هاي مدار بسته برخلاف ساير دوربين هاي مدار بسته آنالوگ، به دليل استفاده از سيستم كد گذاري قادر به ارسال تصاوير با حجم و رزولوشن بالا مي باشند. دوربين هاي مدار بسته AHD بر اساس رزولوشن تصاوير و شكل ظاهري در گروه هاي مختلفي تقسيم بندي مي شوند و هر يك داراي ويژگي هاي متفاوتي هستند.

دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه IP:

دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه داراي سيستم عامل مي باشند كه مي تواند به كامپيوتر و اينترنت متصل شوند و تمام اطلاعات زير نظر اينترنت و شبكه رد و بدل مي شود. وجود اينترنت و كار با آن سبب شده است تا اين دوربين ها بتوانند راحت تر تصاوير ديجيتال را دريافت كنند. يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين دوربين ها اين است كه امنيت در اين دوربين ها بسيار بالا مي باشد چرا كه رمز گذاري شده اند و هر كسي نمي تواند به راحتي به اطلاعات ذخيره شده در آن ها دسترسي پيدا كند.

در ضمن چون اين دوربين ها بر پايه اينترنت كار مي كنند، در هر فضايي كه به اينترنت دسترسي داشته باشيد و اطلاعات دوربين را وارد كنيد، مي توانيد تصاوير را در اختيار داشته باشيد. دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه با توجه به امنيت بالايي كه دارند، قيمت بيشتري نسبت به ديگر دوربين ها دارند.

ويژگي هاي دوربين هاي مدار بسته مناسب براي مراكز تجاري و كارخانه ها

  • برخورداري از قابليت زوم كردن: داشتن قابليت بزرگ نمايي فيلم ضبط شده و يا حتي تصاوير لايو زنده.
  • قابليت serach smart: قابليتي كه امكان جست و جوي صحنه يا اشيايي خاص را براي شما فراهم مي كند.
  • قابليت Stream dual: امكان ضبط دو استريم به شكل مجزا كه در اين صورت عملكرد شبكه نيز بهبود مي ياد.
  • قابليت Back up Avl: با وجود اين قابليت امكان پخش فيلم بر روي گوشي تلفن همراه يا كامپيوتر بدون نياز به نصب نرم افزار وجود دارد.
  • قابليت PTZ: اين قابليت كه با نام اسپيد دام شناخته مي شود و پيش تر نيز به آن اشاره نموديم، امكان كنترل سيستم دوربين هاي گردان را در اختيار ما قرار مي دهد.

دوربين مدار بسته در اماكن تجاري

در محيط هاي تجاري كه اغلب اشيا و اجناس گران قيمت وجود دارد، به دوربين هايي با كيفيت بالاي ضبط تصاوير و نظارت دقيق بر آمد و شدها نياز است. در گام نخست خريد دوربين مدار بسته براي اين اماكن به مشورت و حضور يك كارشناس در محيط مربوطه، براي در نظر گرفتن نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته، تعداد دوربين، جهت قرار گيري و محل نصب نياز است. پس از مشخص شدن موارد ذكر شده نوبت به نوع لنز و كيفيت تصاوير انتقالي از نمايشگر دوربين و همچنين حجم فضاي ذخيره سازي آن مي باشد كه با توجه به نوع نياز خريدار تعريف مي شود.

بهترين گزينه براي لنز دوربين هاي مورد استفاده در اين اماكن، چشمي 3.6 ميلي متري به بالا مي باشد تا امنيت محيط را با قدرت بالا تامين نمايد. برخورداري از قابليت تصوير برداري در شب نيز يكي ديگر از پارامترهاي مهمي مي باشد كه بايد در هنگام خريد دوربين هاي مدار بسته به آن توجه نمائيد.

هايك ويژن تهران      

دوربين مدار بسته در كارخانه ها و فضاهاي بزرگ

دوربين هاي مدار بسته اي كه براي فضاهايي با متراژ هاي بالا خريداري مي شوند، بايد بالاترين كيفيت ممكن را در لنز،كيفيت و در بدنه داشته باشند. در كارخانه ها، فضاهاي بزرگ، سوله و انبار هاي غذايي بايد دوربين هاي مدار بسته نصب شوند تا در پايان ساعات اداري به كمك نيروهاي حفاظتي و نگهباني مجموعه آمده و در صورت بروز حوادثي همچون آتش سوزي و يا سرقت اموال و اجناس در سريع ترين حالت ممكن از اتفاقات محيطي با خبر شوند و از بروز اين مشكلات جلوگيري كنند و يا در صورت رخ دادن اين مشكلات به خوبي آن ها را مهار كنند.

هايك ويژن

نتيجه گيري نهايي

در نهايت با شناخت بهترين سيستم هاي نظارتي براي كارخانه ها، انبار و اماكن تجاري بزرگ و كوچك، بايد قبل از خريد به مواردي كه در كاركرد صحيح دوربين هاي مدار بسته خريداري شده تاثير گذار است، نهايت دقت به عمل آيد و در ضمن بايد قبل از نصب، تمامي زواياي اماكن تجاري و انبارها شناسايي شود. همچنين استفاده از دوربين هايي با بروز ترين تكنولوژي ها كه تصاوير با كيفيت بالايي را براي شما فراهم كنند و توجه به نوع قاب دوربين مدار بسته كه در سه نوع بولت، دام و پي تي زد توليد مي شوند، از مواردي است كه بايد به آن ها توجه ويژه داشت.

در ضمن در صورت خريداري دوربين بولت و دام بايد از لنز هاي بسيار با كيفيت استفاده نمود تا نيازهاي امنيتي و حفاظتي هر فضا به خوبي برطرف گردد. دوربين هاي مدار بسته در حال حاضر كمك شاياني به صاحبان اماكن تجاري همچون طلا فروشي ها، صرافي ها، بانك ها، فروشگاه ها و ديگر فضاها مي نمايند و از بروز بسياري از مشكلات مانند دزدي ها، سرقت ها و ديگر امور مجرمانه ممانعت به عمل مي آورند. اين ادوات همچنين در صورت بروز چنين اتفاقاتي كمك مي كنند تا هر چه سريع تر مجرمان دستگير و تحويل قانون گردند.

به همين دليل در حال حاضر وجود اين دوربين ها در همه ي مراكز تجاري و كارخانه ها از ملزومات مهم و اوليه به شمار مي روند. در ضمن حتما براي خريداري و نصب اين دوربين ها در مراكز بزرگ بايد از افراد متخصص كمك گرفته شود تا اين ادوات بهترين بازدهي را براي خريدار داشته باشند. اگر مطالعه مطلب دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه براي شما مفيد بود، براي مطالعه ديگر مطالب مشابه به وب سايت ما مراجعه فرمائيد.

دانلود فيلم World War Z 2013

۳۴ بازديد

دانلود فيلم World War Z 2013

aoss_z5.jpg

مامور سازمان ملل گري لين سفري بين المللي را آغاز مي كند تا مانع از گسترش نسل زامبي ها شده و از جان مردم و خانواده خود در برابر حمله آنها محفاظت كند.

اطلاعات تكميلي فيلم World War Z 2013 :

كارگردان : Marc Forster

نويسنده ها : Matthew Michael Carnahan , Drew Goddard

بازيگران : Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz

كشور : USA | UK | Malta

زبان : English | Spanish | Hebrew | Arabic

تاريخ انتشار : ?? June 2013 (USA)

شناخته شده به اسم : World War Z

لوكيشن فيلمبرداري : Lulworth Cove, Weymouth, Dorset, England, UK

كمپاني سازنده : Paramount Pictures, Skydance Media, Hemisphere Media Capital

 

Box Office فيلم World War Z 2013 :

بودجه فيلم : $???,???,??? (estimated)

هفته اول ايالت متحده : $??,???,???, ?? June 2013

Gross USA: $202,359,711

Cumulative Worldwide Gross: $540,007,876

فيلم جنگ جهاني زد به كارگرداني مارك فورستر در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر علمي تخيلي مي‌باشد. در اين فيلم برد پيت، ميري انوس، جيمز بج ديل , متيو فاكس به هنرمندي پرداخته‌اند.

آپنود