پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

هزينه SEO چقدر است؟

۳۵ بازديد

هزينه SEO چقدر است؟

سئو ، دانش فعلي است و دائماً تغيير مي كند. در اين منطقه جذاب و چالش برانگيز ، ما با سوالات و ابهامات زيادي روبرو هستيم كه پاسخ دادن به آنها دشوار است. اما در ميان همه اين س questionsالات ، پاسخ دادن به آن دشوارترين است؛ "هزينه يك پروژه SEO چقدر است؟"

 

در دنياي اقتصاد و بازاريابي روشهاي مختلفي براي تعيين قيمت محصولات و خدمات وجود دارد كه در شرايط خاص هر يك ممكن است بهترين انتخاب براي تجارت شما باشد. بيشتر اين روش ها نمي توانند در زمينه سئو استفاده شوند ، زيرا يك عامل عملي به نام "ميزان موفقيت" همه معادلات را نقض مي كند.

ما در وبسايت seoedu سعي داريم تا تمامي مباحث و مطالب مربوط به حوزه سئو را به شما اطلاع رساني كنيم.

از نظر بسياري از متخصصان و كارفرمايان ، موفقيت آنقدر مهم است كه حتي صحبت در مورد چگونگي انجام سئو نيز دور از ذهن است. به دليل سالها فعاليت جدي در زمينه سئو و ارائه خدمات حرفه اي در مشاوره و پياده سازي ، ما بارها و بارها با شرايط مشابهي روبرو شده ايم و البته هنوز هم قادر به ارائه پاسخي دقيق و منحصر به فرد براي قيمت گذاري خدمات سئو نيستيم! مي دانم عجيب است اما واقعيت دارد.

 

در اين مقاله قصد داريم با نگاهي به ادبيات عمومي در ايران و بررسي معايب و مزاياي هر يك ، مدل هاي مختلف قيمت گذاري را به شما معرفي كنيم.

 چرا قيمت گذاري خطرناك است؟

موفقيت يك پروژه سئو به دستيابي به يك رتبه بالا با يك يا چند كلمه بستگي دارد! براي اينكه بتوانيم خود را از نظر ارزشمند (بسيار رقابتي و طلبكارانه) تثبيت كنيم ، ابتدا بايد تجارت خود را به طيف گسترده اي از اصطلاحات و مفاهيم مربوط به تجارت خود گسترش دهيم. در غير اين صورت ، حتي اگر به موقعيت مطلوب برسيم ، دوام و پايداري آن بسيار كوتاه خواهد بود.

درمورد سايت هاي آموزش سئو مي توان به سايت هايي مثل seoedu، وبسيما، نيوسئو، نوين، طاهري فرد كه جزو بهترين سايت هاي حوزه سئو هستند اشاره كرد.

در اين مدل قيمت گذاري ، متخصص سئو معمولاً تمام توجه خود را معطوف اين عبارات مي كند. در نتيجه؛ با تأكيد بر پيوندهاي خارجي و عدم تمركز بر توليد محتواي ارزشمند ، خواهيم ديد كه چگونه سايت به سرعت به كلمات كليدي هدفمند تبديل مي شود ، اما هرچه در اين مسير حركت مي كنيم ، خطر تحريم هاي گوگل و از دست دادن موقعيت ناگهاني افزايش مي يابد.

صداقت براي رسيدن به اهداف فدا مي شود!

در برخي موارد ، مشاهده مي شود كه متخصص سئو يا شركت ارائه دهنده خدمات ، به دليل عدم پيش بيني دقيق رشد بالقوه (حتي با استفاده از اصول SEO) ، تعهد خود را براي افزايش ترافيك انجام نمي دهد. در نتيجه ، براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده از طريق روشهاي متقلبانه مانند؛ افزايش ترافيك گوگل با كمك يك ربات يا هدف قرار دادن كلمات جستجو از رقابت كمتر و ارزش كمتري استفاده مي كند.

 

به طور كلي مي توان گفت كه اين مدل قيمت گذاري SEO مشكلات زيادي را براي كارفرما و پيمانكار ايجاد خواهد كرد كه نمي تواند روشي ايمن و كامل باشد.

چه زماني فروش معيار مناسب قيمت گذاري نيست؟

اين روش همچنين داراي محدوديت و مشكلاتي خواهد بود. در يك فروشگاه آنلاين ، كه فرآيند خريد آن كاملاً آنلاين است و كانال بازاريابي ديگري وجود ندارد ، مي توان تخمين فروش دقيق (به دليل سئو) دريافت كرد.

 

به عنوان مثال ، براي مدرسه اي كه فرآيند ثبت نام خود را به صورت حضوري انجام داده و هدف اصلي سئو سايت افزايش آگاهي از برند عمومي يا افزايش تعداد تماس هاي تلفني است ، تأثير SEO در ميزان ثبت نام به درستي قابل بررسي نيست.

 

از طرف ديگر ، علاوه بر سئو ، كارفرما ممكن است در زمينه هاي ديگري مانند بازاريابي از طريق ايميل ، رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات بنر و غيره نيز مشاركت داشته باشد كه جداسازي آنها از سئو بسيار دشوار است.

 

معمولاً در ابتداي همكاري همه چيز واضح و قابل اندازه گيري به نظر مي رسد ، اما با افزايش تأثير سئو در فروش سايت ، تعهد كارفرما به قرارداد كاهش مي يابد و در بسياري از موارد ، متخصص سئو در موفقيت بيشتر سهيم نيست. در نتيجه ، او با اعلام هزينه هاي فروش كمتر يا جمع آوري ، سعي در كاهش حقوق متخصص سئو دارد.

 

به طور كلي مي توان گفت توجه به ميزان فروش براي تعيين قيمت يك پروژه سئو به بلوغ دو طرف و اعتماد زياد كارفرما و كارشناس احتياج دارد ، در غير اين صورت طولاني نخواهد بود.

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۴۳ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

چگونه دزدگير مناسبي براي خانه خود انتخاب كنيم؟

۲۷ بازديد

 

چگونه دزدگير مناسبي براي خانه خود انتخاب كنيم؟
كاربرد دزدگير اماكن براي محافظت از منازل روز به روز افزايش پيدا مي‌كنند. با اين وجود، براي حفاظت حداكثري از يك مكان، لازم است تا بهترين نوع سيستم امنيتي شناسايي شود. در اين متن تمامي نكاتي كه در خصوص خريد دزدگير اماكن مناسب وجود دارد، جمع آوري شده است.
در زمان خريد يك دزدگير مناسب بايد به چه مواردي توجه كرد؟
    زماني كه قصد خريد يك مدل مناسب از بين نمونه‌هاي مختلف دزدگيرهاي اماكن را براي منزل خود داريد، بايد بدانيد كه عوامل بسياري وجود دارد كه با توجه به آن‌ها مي‌توانيد مناسب ترين مدل دزدگير را براي منزل خود انتخاب كنيد. اين عوامل عبارتند از:
- با سيم يا بي سيم بودن دزدگير منزل
    هركدام از اين مدل‌ها ويژگي‌هاي به خصوصي دارند كه بايد با توجه به شرايط مكان مورد نظر خود آن‌ها را بررسي كنيد و سپس مدل مورد نظر خود را انتخاب كنيد. دزدگير اماكن بي سيم با وجود دقت و كيفيت بالايي كه دارند در فضاهاي كوچك و محدودتر بهتر كار مي‌كنند، چرا كه در صورت زياد شدن تعداد چشمي‌ها و حسگرها، باتري‌هاي مورد استفاده براي سيستم امنيتي زودتر از حالت عادي تمام مي‌شوند.
    همچنين بايد به سرعت اينترنت منزل خود توجه داشته باشيد. دزدگيرهاي بي سيم براي اين كه از استفاده از سيم بي نياز باشند، به صورت كامل به اينترنت وابستگي دارند، بنابراين براي اين كه بتوانيد از بيشترين ظرفيت دزدگير منزل بي سيم خود استفاده كنيد بايد آن را به يك شبكه‌ي اينترنتي پرسرعت و قوي وصل كنيد.

a10_djyd.jpg


- نوع آژير سيستم امنيتي خانه
   دزدگيرهاي امنيتي اماكن از انواع مختلفي از آژيرها مانند سايرن، اسپيكر و پيزو استفاده مي‌كنند كه با توجه به اين كه قصد داريد در يك فضاي داخلي از اين سيستم استفاده كنيد، نياز است تا دقت بسياري در خريد دزدگير خود به خرج دهيد. لازم به ذكر است كه در زمان خريد سيستم دزدگير براي خانه‌ي خود، آژيري كه صداي مناسبي براي فضاهاي داخلي داشته باشد در داخل پكيج شما قرار داده مي‌شود تا صداي آن در يك محيط محدود مثل اتاق گوشخراش به نظر نرسد. با اين وجود، حتما بايد به اين نكته كه صداي آژير سيستم حفاظتي نبايد براي داخل خانه خيلي بلند باشد توجه كرد. معمولا براي استفاده‌هاي محوطه‌هاي داخلي از آژيرهاي مخصوص يا مدل پيزو از بين سه مدل اصلي آژيرها استفاده مي‌شود.
- قابليت آژير خطا و بررسي خطاي اضافه
    خيلي از افراد فكر مي‌كنند كه اگر سيستم دزدگير آن‌ها از توانايي تشخيص خطاي اضافه برخوردار باشد به اين معناست كه دقت و كارايي بالاتري نسبت به ساير مدل‌ها دارد. با اين وجود، اين تصور اشتباهي است. در خيلي از موارد، دزدگير يك سري عوامل بي خطر را به عنوان تهديد به حساب مي‌آورد و پس از مدتي، ممكن است كه در زمان خطر جدي نيز مشكل را به عنوان خطاي اضافه در نظر بگيرد و در حدي كه نياز است واكنش نشان ندهد. پيشنهاد اكثر شركت‌هاي امنيتي اين است كه اين ريسك را به جان نخريد و از نمونه‌هايي استفاده كنيد كه از اين قابليت پيروي نمي‌كنند.
- انتخاب نوع چشمي‌ها بر اساس مكان مورد نظر
    براي خريد دزدگير اماكن مناسب، بايد به مدل‌هاي مختلف چشمي توجه كنيد. به طور مثال نوع چشمي كه براي فضاي داخلي يك اتاق انتخاب مي‌شود با نوعي از چشمي كه مورد استفاده براي پنجره يا نزديك در است متفاوت مي‌باشد. بهترين كار در اين وضعيت اين است كه با يك فرد متخصص مشورت كنيد تا زواياي مختلف خانه را براي شما بررسي كند و بهترين مدل‌هاي چشمي را به شما پيشنهاد دهد. از اين طريق مي‌توانيد به خوبي تمامي نقاط منزل را پوشش دهيد.
- ضد كپي بودن ريموت‌هاي سيستم دزدگير اماكن
    برقراري ارتباط از راه دور يكي از مهم ترين ويژگي‌هاي هر دزدگير اماكني به شمار مي‌رود. بسياري از سيستم‌هاي حفاظتي كه در خانه و فضاهاي داخلي استفاده مي‌شوند قابليت متصل شدن به بيش از يك ريموت را دارند تا امكان برقراري ارتباط براي سيستم دزدگير منزل براي تمام اعضاي خانواده به وجود بيايد. با اين وجود، در زمان خريد دزدگير اماكن بايد به اين موضوع توجه بسياري پرداخته شود كه برخي از ريموت‌هاي سيستم‌هاي امنيتي به راحتي قابل كپي كردن هستند و اين موضوع مي‌تواند تهديد موثري براي امنيت خانه‌ي شما محسوب شود.


- نوع برقراري ارتباط پنل دزدگير
    به طور كلي پنل‌هاي دزدگير خانگي براي برقراري ارتباط با مدير سيستم در زماني كه مشكلي به وجود مي‌آيد و يا مورد مشكوكي مشاهده مي‌شود از دو روش استفاده مي‌كنند كه به شرح زير است:
? - برقراري تماس با تلفن ثابت و ? - برقراري تماس با استفاده از سيم كارت
هر دوي اين روش‌ها مزايا و معايب خودش را دارد، در هر صورت با توجه به تفاوت كارايي اين دو روش، قيمت دزدگير مي‌تواند بر اساس اين كه از خط ثابت براي تماس گرفتن و اطلاع دادن استفاده مي‌كند يا از سيم كارت، متفاوت باشد. در حالت عادي پيشنهاد مي‌شود تا از يك دزدگير سيم كارتي استفاده شود، چرا كه در صورت قطعي برق يا تلفن، كاركرد دزدگير اماكني كه از خط ثابت استفاده مي‌كند محدود مي‌شود و ممكن است امنيت منزل مختل شود.
- داشتن توانايي كنترل سيستم‌هاي امنيتي از طريق تلفن همراه
    احتمالا از اين موضوع آگاهي داريد كه بسياري از دوربين‌هاي مدار بسته و پكيج‌هاي امنيتي مخصوص دزدگيرها اين قابليت را به مصرف كننده مي‌دهند تا از نرم افزارهاي مخصوصي استفاده كند و حتي از دورترين مسيرها نيز تصاوير و ويديوهاي ضبط شده توسط دوربين‌ها را بررسي كند. با توجه به اين موضوع، يكي از ويژگي‌هاي يك سيستم حفاظتي خوب اين است كه توانايي برقراري ارتباط با تلفن همراه افراد را داشته باشد. به طور مثال، دوربين‌هاي مدار بسته‌ي لامپي اپليكيشن‌هاي مخصوصي دارند كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد به شبكه‌ي دوربين مداربسته وصل شويد و حتي زماني كه در منزل حضور نداريد نيز محوطه‌ي مورد نظر خود را بررسي كنيد. همچنين داشتن اين قابليت، در زمان به وجود آمدن مشكل يا هر گونه مورد مشكوك نيز در اطلاع رساني به شما مفيد واقع خواهد شد.
- بررسي مدل‌هاي مختلف سنسورهاي سيستم حفاظتي
    در يك سيستم حفاظتي مخصوص اماكن، علاوه بر چشمي‌ها، حسگرهاي ديگري نيز كاربرد دارند. چشمي‌ها به نوعي حسگرهاي حركتي محسوب مي‌شوند و اين در حالي است كه نمونه‌هاي متنوعي از سنسورهاي ديگر نيز براي استفاده در سيستم دزدگير خانه‌ي شما وجود دارد. همچنين، با وجود اين كه بسياري فكر مي‌كنند كه حسگرها تفاوتي با چشمي‌ها ندارند، اما در اصل وظيفه‌ي سنسورها جزئي‌تر و عميق‌تر از وظايفي است كه چشمي‌ها بر عهده دارند.
    درست مانند انتخاب مدل چشمي مناسب، براي اين كه بدانيد بهترين نوع حسگري كه مي‌توانيد از آن در خانه‌ و محل زندگي خود استفاده كنيد چيست، بهتر است تا از كمك كسي كه در اين زمينه تجربه و تخصص دارد كمك بگيريد تا بهترين نتيجه به دست بيايد.


- انتخاب مناسب ترين دوربين براي فضاهاي داخلي خانه
    برخي از مدل‌هاي دوربين مدار بسته، براي فضاهاي خارجي مناسب ترند. به طور مثال، قابليت‌هايي دارند كه مخصوص محوطه‌هايي هستند كه از نظر نوري يكپارچه نيستند و نياز به يك دست شدن دارند. در صورتي كه فضاي داخلي منزل به دليل وجود لامپ و لوستر و ساير وسايل روشن كننده، نيازي به اين قابليت‌ها ندارد و ضرورتي براي خرج كردن پول بيشتري براي اين امكانات وجود ندارد.
- برخورداري از نيروي پشتيبان براي مواقع ضروري
    نيروي پشتيبان براي پنل دزدگير شما، درست مانند برق اضطراري عمل خواهد كرد. در صورتي كه هر مشكلي براي برق و اتصالات ساختمان شما به وجود بيايد و ارتباط برق يا اينترنت دزدگير خانه قطع شود، سيستم قادر خواهد بود تا بدون مشكل و به صورت موقت به كار خود ادامه دهد و مشكلي در عملكرد آن در زمان قطعي برق پيش نخواهد آمد.
    براي اين كه بتوانيد كاملا از خريد دزدگير اماكن خود راضي باشيد بهتر است از ابتدا با يك فرد متخصص در تماس باشيد و در خصوص جزئيات مختلف همه‌ي اجزاي سيستم امنيتي تمام اطلاعات لازم را به دست بياوريد. از همراهي شما سپاسگزاريم.

منبع: مشرق نيوز

دوربين زير آب هايك ويژن

۳۹ بازديد

دوربين زير آب هايك ويژن

نظارت تصويري توسط دوربين هاي مدار بسته امروز بخشي جدايي ناپذير از زندگي افراد است . اين بخش هم در روي زمين و هم در قسمت هاي ديگر با سرعت سرسام آوري در حال توسعه است . يكي از فضاهايي كه استفاده  از دوربين مدار بسته  طي چند سال اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته ، زير آب است . هايك ويژن به عنوان يكي از توليد كنندگان برتر دنياي نظارت تصويري در زمينه توليد دوربين زير آب هم نو آوري هاي مختلفي ارائه كرده است . در اين محتوا شما را با اطلاعات مهمي در زمينه دوربين زير آب هايك ويژن  آشنا مي كنيم با ما همراه باشيد .

از دوربين زير آب هايك ويژن براي تصوير برداري در حوزه هايي مانند اكتشاف نفت ، مشاهده زير آب ( غواصي ) ، نظارت بر سرعت رشد و وضعيت آبزيان ، مخزن هاي زير آب ، استخر هاي فاضلاب و شنا و مواردي شبيه به آن استفاده مي شود .

دوربين زير آب هايك ويژن به گونه اي طراحي شده كه توان تحمل فشار زير آب را دارد . جنس بدنه اين دوربين ها به گونه اي است كه مي تواند در برابر خوردگي و زنگ زدن مقاوم است به علاوه شيشه اين دوربين زير آب با دوربين هاي معمولي هايك ويژن متفاوت است ، شيشه اين دوربين ها مانع از چسبيدن جلبك ها و كاهش ميدان ديد دوربين در  زير آب مي شود .

 

دوربين زير آب هايك ويژن داراي چه تكنولوژي هايي مي باشد ؟

كابل تصوير دوربين زير آب

تصوير دوربين زير آب  هايك ويژن   را مي توان با استفاده از  كابل هاي تقويت شده به دستگاه ضبط دوربين هايك ويژن منتقل كرد .

لنز ، تكنولوژي  فشرده سازي ، قابليت هايي مانند WDR ، امكان نصب حافظه جانبي SD و بسياري موارد ديگر در دوربين زير آب هايك ويژن تعبيه شده است . وضوح تصوير اين دوربين ها با دوربين هاي معمولي تفاوتي ندارد و كاربران مي توانند بر اساس نياز هاي مختلف دوربين زير آب مناسب را از سبد محصولات هايك ويژن انتخاب كنند .

سبد كالاي كامل هايك ويژن ، طيف وسيعي از محصولات شامل مدل هاي مختلف دوربين زير آب را براي پوشش نياز مشتريان توليد و ارائه كرده است .

 

دوربين مداربسته ضد آب يا Water Proof چيست و قيمت آن

دوربين مداربسته ضد آب يا دوربين Weather Proof به استاندارد بدنه دوربين مداربسته و مقاومت آن در مقابل شرايط سخت آب و هوايي اشاره مي كند. براي اندازه گيري مقاومت بدنه دوربين در مقابل شرايط آب و هوايي سخت معمولا از استاندارد IP استفاده مي شود. مقاومت به نفوذ آب دوربين مداربسته؛ براي آن دسته از كاربراني كه در آب و هواي شرجي و ساحلي زندگي مي كنند، بسيار مهم است.

كاربرد دوربين مداربسته ضدآب

دوربين مداربسته ضد آب نسبت به نفوذ آب مقاومت بالاي دارد. بنابراين دوربين هايي كه در فضاهاي بيرون كار گذاشته مي شوند بيشتر در معرض تغيرات آب و هوايي هستند. از اين رو حتما بايد از دوربين ضد آب استفاده شود تا بر اثر تماس با آب كارايي خود را از دست ندهند.

در پمپ بنزين و چهارراه ها براي كنترل ترافيك و حفظ امنيت حتما بايد دوربين هاي ضد آب و ضد ضربه به كار برد. چون اين مكان ها بيشتر در معرض تحولات آب و هوايي، بارش و طوفان هستند.

در استخرها به خصوص هنگام مسابقات به منظور پوشش همه جانبه از روند مسابقات، دوربين هاي معمولي كارايي لازم را ندارند و بايد از دوربين هاي ضدآب استفاده كرد.

بنابراين اصولا در مكان‌هاي عمومي و باز مانند ورودي‌هاي ساختمان‌ها، حياط ساختمان و مواردي است كه نياز به دوربين مداربسته ضد آب هست.

براي نصب دوربين مداربسته  زير آب نياز به متخصصين اين حوزه است و در نتيجه به شما پيشنهاد مي كنيم براي نصب دوربين هاي مداربسته زير آب با كارشناسان شركت مهر تجارت تماس بگيريد.

آيا تمام دوربين هاي مداربسته ضد آب فلزي هستند ؟

لزوما تمام دوربين هاي مداربسته ضدآب فلزي نيستند. دوربين هايي در اين رده هستند كه پلاستيكي اند اما نسبت به نفوذ آب مقام و كاملا استانداردند. بنابراين مي توانيد با خيال راحت از اين دوربين هاي ضد آب پلاستيكي با خيالي آسوده در محيط بيرون نيز استفاده بكنيد. ضمن اينكه قيمت پايين تري از نوع فلزي خود دارند.

بهترين دوربين هاي مداربسته ضد آب

بهترين دوربين هاي مداربسته ضد آب بايد كاملا بر اساس استانداردهاي علمي و ساخت كارخانه هاي معتبر باشند. چرا كه به منظور اطمينان از عملكرد دوربين هاي ضد آب و ضد ضربه حتما بايد آزمايشات قبل از عرضه محصول انجام شود. اين در حالي است كه در شركت هاي متفرقه اين روند كاري انجام نمي گيرد.
دوربين هاي مداربسته ضدآب عموما با استاندارد IP در بازار قابل شناسايي هستند. IP داراي دو عدد مي باشد كه عدد اول مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار است و عدد دوم به معني مقاومت دستگاه در برابر آب مي باشد

استاندارد IP چطور مقاومت بدنه در مقابل شرايط آب و هوايي را نشان مي دهد؟

استاندارد IP در واقع نوعي كد است كه پس از انجام دسته اي از آزمايش هاي خاص بر روي بدنه دوربين با توجه به مقاومت بدنه به آن داده مي شود.

براي نصب بيروني يك دوربين مدار بسته بايد حداقل استاندارد IP66 داشته باشد. در غير اين صورت امكان نصب خارجي وجود ندارد.

استاندارد IP دوربين هاي مداربسته چقدر است؟

بيشتردوربين هاي مداربسته هايك ويژن  (hikvision )  داراي استاندارد IP66 هستند. اين يعني دوربين به هيچ عنوان زير باران و شرايط مختلف آب و هوايي دچار مشكل نمي شود.

البته استاندارد IP66 شامل معلق شدن در آب نمي شود، پس نمي توانيد دوربين را در آب نصب كنيد. در مورد گرد و غبار هم بدنه دوربين به هيچ عنوان امكان ورود گرد و غبار را نمي دهد.

 

دسته خاصي از دوربين مداربسته با استاندارد IP67 توليد مي شوند و امكان معلق شدن در آب را هم (براي مدت محدود) دارند. مشخصات مربوط به استاندارد بدنه هر دوربين در كاتالوگ آن آمده. از طريق اين اطلاعات مي توانيد دوربين مناسبي را انتخاب كنيد.

تفاوت IP66 و IP67

IP66 دوربين هايك ويژن نشان دهنده مقاومت در برابر رطوبت و بارندگي و گرد و غبار است. اما اين قبيل دوربين هاي مداربسته براي مدت زمان زياد با پاشش مستقيم مقاوم نيستند. جنس بدنه دوربين هم عموما پلاستيك يا تركيب پلاستيك و فلز است.

حال آنكه در IP67  دوربين مداربسته هايك ويژن، ضد آب بودن دوربين ها ملاك است. جنس دوربين هاي IP67 فلز مي باشد و كوچكترين راهي براي ورود گرد و غبار و رطوبت ندارد.

تست دوربين ضدآب با IP66

در صورت تمايل به تست دوربين خريداري شده مي توانيد پس از پوشاندن قسمت پشتي دوربين مداربسته ( منظور قسمتي است كه به ديوار يا تكيه گاه متصل مي شود) جريان آب قوي را با كمك پمپ هاي فشار قوي از جهات مختلف به سمت دوربين بپاشيد. پس از انجام اين آزمايش نبايد خللي در عملكرد دوربين به وجود بيايد.

مناسب ترين محل براي نصب دوربين هاي مداربسته ضد آب كجا مي باشد؟ 

 هر جايي در فضاي خارجي و همچنين داخل كه  نياز به پوشش تصويري داشته باشد را مي توان توسط دوربين هاي مداربسته ضد آب نظارت كرد.

گارانتي دوربين را فراموش نكنيد

حتما در انتخاب دوربين مداربسته به گارانتي محصول نيز توجه ويژه داشته باشيد. شركت توليد كننده بايد به شما تضمين دهد كه دوربيني كه به شما مي دهد در مقابل آب نفوذناپذير است.

بنابراين توصيه مي شود به هيچ وجه از دوربين هاي noname و فيك به خصوص در محيط بيروني استفاده نكنيد.

 

 

 

كدام خودروبر براي ماشين شما مناسب تر است؟

۳۴ بازديد

كدام خودروبر براي ماشين شما مناسب تر است؟

ممكن است ماشين­ هاي متنوعي را با امكاناتي خاص جهت خودروبري ببينيم. به طور كلي خودروبر­هايي كه در اين زمينه فعال­اند به سه دسته تقسيم مي شوند:

  • يك دسته از اين ماشين­ ها كه عموما خودرو هاي سبك را جابه جا مي كنند شامل: نيسان، وانت و وانت پرايد مي شوند. اين براها نهايتا خودروهايي كه در سايز و اندازه خود باشند را جابه جا مي كنند. به اين دسته ماشين­ هاي سبك گفته مي شود. خودروبر پارس مي تواند خودروي شما را در سريع ترين زمان ممكن جابجا كند.
  • دسته دوم ماشين­ هاي باربري مي باشند كه خودرو هاي شاي بلند و سنگين­تر را به نسبت دسته اول جابه جا و حمل مي كنند. اين خودروها شامل ايسوزو، كاميون، خاور و از اين دست ماشين ­ها مي باشند. به اين باربر هاي نسبتا بزرگ­تر ماشين­ هاي نيمه سنگين گفته مي شود. اين بارها قادر به كشش خودرو يا حتي سوار كردن كامل خودرو بر آن­ها مي باشند. براي ارسال خودرو مي توانيد از خودروبر پارس استفاده كنيد.
  • گروه سوم از اين خودروها را كه قطعا مي­توانيد حدس بزنيد! بله، ماشين­ هاي سنگين كه كارايي بيشتري نسبت به دو مورد قبل دارند. اين باربر هاي بزرگ شامل كمپرسي، تريلي، ترانزيت، كفي و… بوده كه مسلما خودرو هاي خراب سنگين را جابه­جا مي كنند. مثلا يك كاميون در جاده مانده تنها توسط يكي از اين ماشين­ هاي سنگين خودروبر جابه جا مي شود.

چرا بايد از خودروبر­ هاي مناسب استفاده كرد؟

فكر كنيد يك كاميون از كار افتاده را با نيسان جابه جا كنند! كمي خنده­دار و البته خطرناك است. هر خودرويي را بايد با وسيل هاي در حد و اندازه خود كشيد تا در عين حفظ تعادل آن به شاسي­ ها و بدنه خودرو خسارت وارد نشود.

يك كاميون را بايد توسط ماشين­ هاي سنگين و ترجيحا از نوع كفي جابه جا كرد تا خودرو كاملا بر ماشين خودروبر سوار شده و در هنگام جابه­جايي دچار خسارات بعدي نشود. پس بايد براي حمل خودرو توسط خودروبر حتما بدنه و شاسي روي هم سوار شوند تا تراز بهتري براي خودرو ايجاد شود.

نكاتي كه يدكش ماهر بايد رعايت كند!

اين نكته بسيار حائز اهميت است كه خودرو بايد بدون ايجاد هيچ اشكالي به مقصد برسد؛ اما چگونه؟ مشخص است كه با رعايت نكات ايمني. هر ماشين خودروبر بايد نكاتي را جهت انجام درست و بي­ دردسر خودروي خراب و سالم براي مقصد رساندن آن رعايت كند مثل:

  • اصول حمل خودرو

يكي از اصلي ­ترين اين اصول، اطمينان از سالم بودن اجزاء خودروبر بوده كه ميزان باد لاستيك مهم ترين نكته است. فشار مناسب باد لاستيك به كنترل درست ماشين و مصرف متعادل سوخت آن كمك شاياني مي كند.

  • رعايت سرعت مناسب

داشتن سرعت مناسب مستلزم دانستن وزن خودروي در حال حمل است. در واقع راننده ماشين خودروبر براي داشتن سرعت استاندارد بايد وزن و سايز خودروي در حال حمل را بداند تا در زمان مناسب ترمز كرده و از خسارت وارد شدن به خودرو هم پيشگيري كند.

  • ديد مناسب

داشتن ديد وسيع و مناسب نسبت به همه جوانب و خودروي خراب به راننده كمك مي كند تا در پيچ و چهارراه­ها درست رانندگي كند.

انواع تجهيزات مورد نياز براي خودروبر­ها

مي ­دانستيد كه بعضي خودروبرها نقش تعميركار صحرايي هم ايفا مي كنند. شايد خودروي خراب قبل از حمل به رفع نقص مهم نياز داشته باشد به همين خاطر اين ماشين ­ها داراي تجهيزات و ابزار ايمني و فني مي باشند كه بعضي از آن ها شامل موارد زير است:

  • جك هيدروليكي
  • كابل و زنجير
  • جعب هاي شامل انواع ابزار مثل: پيچ گوشتي، اره آهن­بر و
  • پتك يا انواع چكش
  • تجهيزات يدكي مثل: تسمه، گريس، بنزين، واسكازين و
  • كپسول آتش نشاني
  • انواع بالابرها
  • چراغ گردان­ هاي هشدار دهنده
  • جعبه كمك هاي اوليه
  • مثلث شبرنگ

كلام آخر

خودروبرها كاري حساس و مهم انجام مي دهند به همين خاطر بايد همه نكات ايمني را رعايت نمايند تا از وقوع اتفاقات بد و خطرناك پيشگيري كنند. توجه به نوع و اندازه خودروي دچار نقص شده و رعايت نكات ايمني در حمل بار از اولين اقداماتي است كه هر ماشين خودروبر بايد رعايت كند. پس اگر خودروي شما به يدك شدن نياز داشت حتما دقت كنيد اين نكات از جانب راننده درنظر گرفته مي شود يا خير!

يكي از مزيت هاي مخصوص خودروبر پارس صدور بيمه نامه و بارنامه براي خودرو در حال حمل توسط اين مجموعه در طول مسير است. خودروبر فشم رضايت و آرامش مشتري را سرلوحه فعاليت خود قرار داده است. از اين رو سعي كرده علاوه بر به كارگيري تجهيزات ايمن و پيشرفته، از كادري مجرب و متعهد براي ارائه خدمات خود كمك بگيرد. خودروبر پارس در كنار تجربه كسب شده در سالهاي خدمت خود، مداوما از نظرات و خواسته هاي مشتريان براي پيشرفت و بهبود خدمات خود استفاده كرده است.

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۳۷ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

راهنماي خريد جاروبرقي

۳۴ بازديد

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.